Auto Swiat Katalog Testy 2000

 

Jak najtańszym kosztem stać się posiadaczem au­ta klasy średniej z moc­nym  silnikiem?   Wystarczy podjać działalność gospo­darcza  i  kupić  ...  Lagunę Grandtour 3.0 V6. Przestronne kombi,  Które doskonale może posłużyć zarówno da pracy, jak i na rodzinne wyjazdy. Jednak zakup  nie  był­by zbyt łatwy, bowiem kombi z tym silnikiem nie można na­być w polskiej sieci Renault.

Nadwozie/wnętrze.

Wersja Grandtour (kombi) drugiej gene­racji Laguny wyróżnia się atrakcyjnym  nadwoziem

o harmonijntych kształtach, Wewnątrz zaprojektowane  funkcjonalnie i wy­kończone dobrymi jakościo­wo materiałami. Mimo to konstruktorom zdarzyło się po­tknąć przy projektowaniu. Ko­lumna kierownicza regulowa­na jest tylko w poziomie, bra­kuje regulacji na wysokość. Osoby o dużym wzroście mo­gą na fotelu kierowcy narze­kać na brak miejsca nad głowa. Na bagaże lub towar prze­widziano standardowo 520 li­trów, a po rozłożeniu siedzeń przestrzeń bagażową, można powiększyć do 1732 I.

Silnik/skrzynia bie­gów. Ten duży silnik może dostarczyć na­prawdę mocnych wrażeń. La­guna bez rzadnych oporów przyspiesza do 100 km/h w niecałe 8 s. Można by rzec, że to iście towarowy bo­lid, bo szybko przyspiesza, ale I błyskawicznie potrafi wy­przedzać. Elastyczność silni­ka nie zna pojęcia: opór po­wietrza Doskonalej zabawy dostarczy operowanie lewar­kiem zmiany biegów, który w sposób łatwy i precyzyjny ste­ruje obsługa, skrzyni przekladniowej. Niestety, ta przyjem­ność kosztuje; i to niemało, Auto.średnio podczas testu zużyło ponad 13 l/100 km.

Układ jezdny.

Jak na francuska, limuzynę  reprezentuje komfort dużego formatu. Do­skonałe tluminie nierówno­ści, równie dobre zachowanie auta przy jeździe na wprost i w zakręcie. Nawet po dość znacznym obciążeniu Laguna nie traci nic na stabilności prowadzenia Zaskakuje na plus niezbyt duża jak na tę klasę aut średnica zawraca­nia (10,8 m)r Szybko się na­pędza l szybko zatrzymuie. Droga hamowania z prędkosci100 km/h do zatrzymania  wynosi zaledwie 37,8 m. Wynik znakomity

Koszty

Aktualnie Lagunę z silnikiem 3.0 V6 można nabyć tylko w jednej wersji liftback (111 200 zł). Szkoda ze model kombi z ta jednostką, nie znajdzie  się w ofercie partnerów  Renault. Kombi oferowa­ne jest jedynie z sllnikami 1.6,1,8 i najmocniejszym 2.0 IDE o mocy 140 KM, który może nie oferuje takich osią­gów jak 3.0 V6, ale należy, także do dynamicznych.