Auto Swiat Katalog Testy

 

 

Laguna przebojem weszła na nasz rynek. Towarzyszyły jej hasłaRenault to pełnia życia" i „Nie Tylko kierowcy kochają samochody”. Aby pokochać auto lej klasy, nie wystarczą tylko hasla. Auto musi mieć w sobie to „coś", co przyciągnie klientów.

Nadwozie  wnętrze.

To „coś” w Lagunie zawie­ra się w harmonijnych kształtach, eleganckim stylu, dynami­ce jazdy i zwiększonemu bezpieczeń­stwu. Jest to auto posiadające wszyst­kie cechy auta rodzinnego. Oferuje nienaganny szyk, wygodę, funkcjonal­ność, komfort jazdy. Fotele są wygodne, o odpowiedniej długości i trzymaniu bocznym. Wysoka pozycja siedzą­ca za kierownica zapewnia dobrą wi­doczność. Jedynie dźwignie regulacji ustawienia foteli są Trudno dostępne. Przejrzysta deska rozdzielcza, dźwi­gnie i przełączniki sa funkcjonalne a wskaźniki czytelne Przestronne wnętrze i bagażnik. Gdyby ktoś chciał przewieźć lodówkę, po złożeniu siedzeń jest to możliwe

Silnik/skrzynia biegów.

Nowy dwulitrowy silnik o mocy 139 KM jest znacz­nie lepszy od poprzednika. Pracuje równomiernie, elastycznie, cicho. Po­wyżej 4000 obr./min Laguna staje się jednak nieco hałaśliwa. Nie rozpiesz­cza też oszczędnym zużyciem paliwa. Skrzynia biegów w normie.

Układ jezdny.

Do największych zalet Laguny należy układ jezdny z niezależnym zawieszeniem kół i układem kierowniczym ze wspoma­ganiem. Auto prowadzi się pewnie, pokonywanie zakrętów nie sprawia klopotów, nierówności drogi są niwelo­wane skutecznie. Hamulce świetne.

Koszty/wyposażenie.

W Polsce Laguna stała się pierwszą ogólnie do­stępną limuzyną dla ludzi średniego biznesu i menedżerów. Jak na auto tej klasy przystało, oferuje bogate wypo­sażenie seryjne. W standardzie jest m.in. ABS dwie poduszki powietrzne, komputer pokładowy z podwójnym wy­świetlaczem funkcji. klimatyzacja, cen­tralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne, immobiliser, napinacze pasów, wspomaganie układu kierowniczego

 

 

 

Po ciepłym przyjęciu Laguny na polskim rynku, jej wersja kombi zbiera skrajne opinie za urodę. Przeszklony tyt jednych wprawia w zachwyt innym sie nie podoba. Ale nie to wydaje się decydować o powo­dzeniu tego auta  Laguna przede wszystkim, zdaje sie ignorować ograni­czenia przestrzeni.

Nadwozie/wnętrze.

Za wielkość nadwozia i wnętrza Laguna zbiera same oceny pozytywne. Ma najlepsze w lswej klasie aut Kiedy inne samocho­dy są już zaladowane do granic moż­liwości laguna oferuje dodatkowe 200l przestrzeni Pojemność bagażni­ka 520 l, a po złożeniu oparć aż 1782 I. A do tego ładowność 680 Kg! Rekor­dy w klasie W parze z przestrzenią idzie ciekawa stylistyka wnętrza, wy­godne fotele, wysokiej jakości mate­riały wykończeniowe, dokładność wykonania. Mankamentem jesl niewielka ilość miejsca ztyłu dla pasażera

Silnik/skrzynia bfegów.

Cichy, niezwykle elastycz­ny i wystarczająco mocny nawet na pełny bagażnik. Jadąc z ła­dunkiem nie wpędzamy się w kłopoty i stresy przy wyprzedzaniu Dynamika

jazdy ma swoją cenę - auto spala wówczas powyżej 100 l paliwa na 100 km. Skrzynia biegów jest precyzyjna, łatwa w obsłudze.

****

Układ jezdny. Stabilny układ jezdny, jeśli jedzie­my samochodem pustym. Miękkie zawieszenie, nawet przy dynamicznej jeździe nie wytrąci auta z równowagi, Gorzej zachowuje sie auto z pełnym obciążeniem. Wte­dy na wirażach ma się wrażenie, że ktoś kieruje aułem z tyłu. Precyzyjny uklad kierowniczy, dobre hamulce