Auto Swiat Katalog Testy
Laguna przebojem weszła na nasz rynek. Towarzyszyły jej hasła „Renault to pełnia życia" i „Nie Tylko kierowcy kochają samochody”. Aby pokochać auto lej klasy, nie wystarczą tylko hasla. Auto musi mieć w sobie to „coś", co przyciągnie klientów.
Nadwozie wnętrze.
To „coś” w Lagunie zawiera się w harmonijnych kształtach, eleganckim stylu, dynamice jazdy i zwiększonemu bezpieczeństwu. Jest to auto posiadające wszystkie cechy auta rodzinnego. Oferuje nienaganny szyk, wygodę, funkcjonalność, komfort jazdy. Fotele są wygodne, o odpowiedniej długości i trzymaniu bocznym. Wysoka pozycja siedząca za kierownica zapewnia dobrą widoczność. Jedynie dźwignie regulacji ustawienia foteli są Trudno dostępne. Przejrzysta deska rozdzielcza, dźwignie i przełączniki sa funkcjonalne a wskaźniki czytelne Przestronne wnętrze i bagażnik. Gdyby ktoś chciał przewieźć lodówkę, po złożeniu siedzeń jest to możliwe
Silnik/skrzynia biegów.
Nowy dwulitrowy silnik o mocy 139 KM jest znacznie lepszy od poprzednika. Pracuje równomiernie, elastycznie, cicho. Powyżej 4000 obr./min Laguna staje się jednak nieco hałaśliwa. Nie rozpieszcza też oszczędnym zużyciem paliwa. Skrzynia biegów w normie.
Układ jezdny.
Do największych zalet Laguny należy układ jezdny z niezależnym zawieszeniem kół i układem kierowniczym ze wspomaganiem. Auto prowadzi się pewnie, pokonywanie zakrętów nie sprawia klopotów, nierówności drogi są niwelowane skutecznie. Hamulce świetne.
Koszty/wyposażenie.
W Polsce Laguna stała się pierwszą ogólnie dostępną limuzyną dla ludzi średniego biznesu i menedżerów. Jak na auto tej klasy przystało, oferuje bogate wyposażenie seryjne. W standardzie jest m.in. ABS dwie poduszki powietrzne, komputer pokładowy z podwójnym wyświetlaczem funkcji. klimatyzacja, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne, immobiliser, napinacze pasów, wspomaganie układu kierowniczego
Po ciepłym przyjęciu Laguny na polskim rynku, jej wersja kombi zbiera skrajne opinie za urodę. Przeszklony tyt jednych wprawia w zachwyt innym sie nie podoba. Ale nie to wydaje się decydować o powodzeniu tego auta Laguna przede wszystkim, zdaje sie ignorować ograniczenia przestrzeni.
Nadwozie/wnętrze.
Za wielkość nadwozia i wnętrza Laguna zbiera same oceny pozytywne. Ma najlepsze w lswej klasie aut Kiedy inne samochody są już zaladowane do granic możliwości laguna oferuje dodatkowe 200l przestrzeni Pojemność bagażnika 520 l, a po złożeniu oparć aż 1782 I. A do tego ładowność 680 Kg! Rekordy w klasie W parze z przestrzenią idzie ciekawa stylistyka wnętrza, wygodne fotele, wysokiej jakości materiały wykończeniowe, dokładność wykonania. Mankamentem jesl niewielka ilość miejsca ztyłu dla pasażera
Silnik/skrzynia bfegów.
Cichy, niezwykle elastyczny i wystarczająco mocny nawet na pełny bagażnik. Jadąc z ładunkiem nie wpędzamy się w kłopoty i stresy przy wyprzedzaniu Dynamika
jazdy ma swoją cenę - auto spala wówczas powyżej 100 l paliwa na 100 km. Skrzynia biegów jest precyzyjna, łatwa w obsłudze.
****
Układ jezdny. Stabilny układ jezdny, jeśli jedziemy samochodem pustym. Miękkie zawieszenie, nawet przy dynamicznej jeździe nie wytrąci auta z równowagi, Gorzej zachowuje sie auto z pełnym obciążeniem. Wtedy na wirażach ma się wrażenie, że ktoś kieruje aułem z tyłu. Precyzyjny uklad kierowniczy, dobre hamulce