Auto Świat 13.05.98r nr 20
W nadwoziu zmodyfikowano przód, zastępując szklane
reflektory nowymi, wykonanymi z poliwęglanów, o całkowicie gładkiej
powierzchni. Zderzakowi nadano nowy kształt, mocno akcentując dużą kratkę wlotu
powietrza i okrągłe światła przeciwmgielne. Zmodyfikowano
także tylne światła. Wszystkie wersje posiadają teraz koła 15-calowe i zderzaki
w kolorze nadwozia. W wersji kombi zmieniono także kolor kloszy tylnych lamp na
jednolity czerwony.Wewnątrz retuszowi poddano deskę
rozdzielczą. Nowa jest czteroramienna kierownica. Pod poduszką powietrzną dla
pasażera wygospodarowano wreszcie zamykany schowek, usuwając niedogodność z poprzedniego
modelu. Powiększono także schowki w bocznych drzwiach
i zmieniono kształt przycisków elektrycznego sterowania szyb. Dla niektórych
wersji standardem, a dla innych opcją jest przednia szyba z efektem odblaśkowym. Zniknął też problem ze
zdalnym otwieraniem zamków. Do tej pory układ ten pracujący na podczerwień
wymagał bardzo precyzyjnego ustawienia kluczyka. Teraz współpraca odbywa się
przy wykorzystaniu fal radiowych, co zwiększyło zasięg i nie wymaga już
ustawiania nadajnika pod właściwym kątem. Nowa Laguna
otrzymała pakiet bezpieczeństwa podobny do wprowadzonych niedawno do Mógane i Clio II. Składa się on z poduszek powietrznych o
kontrolowanym ciśnieniu (wyposażonych w zawory bezpieczeństwa),
ograniczników napięcia pasów nowej generacji, napinaczy pirotechnicz
nych oraz nowych bezpiecznych zagłówków z regulacją
ustawienia. Wygięte prowadnice pozwalają utrzymać stale zagłówki blisko głowy. Ponadto Laguna wyposażona jest — zależnie od wersji
seryjnie bądź w opcji - w boczne poduszki powietrzne, które chronią głowę i
klatkę piersiową, oraz trzypunktowe pasy na wszystkich pięciu miejscach. Nową
propozycją jest system nawigacyjny Carminat. Oferta
silnikowa zostaje poszerzona o nowy szesnastoza
worowy silnik (z rodziny K) 1.6 o mocy